Zpět
Prvňáci na Malé Skále
27.05.2015
     V týdnu od 11. - 15. 5. 2015 utužovali naši prvňáčci přátelské vazby se svými spolužáky během harmonizačního výukového pobytu v hotelu Kavka na Malé Skále. Paní učitelky pro ně připravily nabitý program, během kterého si děti osvojily řadu dovedností a znalostí.
      V pondělí ráno jsme se již bez účasti rodičů naložili do autobusu směr Malá Skála. Poté, co se dospělákům podařilo dostat pečlivě sbalená „velkoobjemová“ zavazadla i děti do správných pokojů, mohl začít náš pobyt. Po obědě jsme se vypravili na Drábovnu, kde jsem po stoupách loupežníků hledali poklad.
     V úterý jsme se po jednotlivých třídách plavili na raftech z Malé Skály až do Dolánek. Velkým zážitkem bylo sjíždění jezu. Po večeři jsme měli ještě sílu na pohádkový večer s plněním úkolů na stanovištích a opékáním buřtů.
     Ve středu nás čekala cesta na zříceninu hradu Frýdštejn. Už víme, kde byla uvězněná princezna Jasněnka. Po prohlídce hradu jsme se jako správní turisté vydali po červené zpátky k hotelu, kde na nás čekali buchtičky s krémem a pan ředitel.      Ve čtvrtek jsme jeli vlakem do Dolánek a pak pěšky na Zrcadlovou kozu. Zde jsme si užili sluníčkové dopoledne s řadou atrakcí. Prakticky jsme ověřili nacvičené počítání s penězi při nakupování. Po příjezdu do hotelu už nás čekaly letové ukázky dravců, kdy si děti mohly samy vyzkoušet např. přistání dravce na ruku. Dětská energie je nevyčerpatelná, a proto se naši malí výletníci nemohli dočkat večera, kdy si užili pyžamovou party. Hned po ní jsme zasedli k televizi a stali se zapálenými hokejovými fanoušky. V průběhu celého týdne jsme ještě stihli sehrát turnaj ve vybíjené mezi jednotlivými třídami.
     A přišel pátek a čas na návrat domů. Nejdřív se musely sbalit kufry, což nebyl úplně snadný úkol – některé části oděvů v jednotlivých pokojích najednou nikomu nepatřily. Dospěláci si znovu zopakovali posilování při nošení zavazadel. Cesta autobusem ke škole rychle utekla. Když jsme projížděli městem, řada dětí i dospělí chtěli jet zpátky, vždyť jsme celý týden užívali krásného počasí v nádherné přírodě.
     Chtěly bychom poděkovat všem, kteří nám s dětmi pomáhali: babičkám – Věře Stehlíkové a Daně Mokré, zdravotnici – Terce Niederlové, paním vychovatelkám – Ilonce Abrahamové, Vendulce Pobříslové a Míše Kuříkové a za bezpečnou přepravu manželům Habovým.