Zpráva o činnosti školy za školní rok 2022-2023
V Jablonci nad Nisou, září-říjen 2023
Základní údaje o škole
Základní údaje o škole
Název školy | ZÁKLADNÍ ŠKOLA |
Adresa školy | Liberecká 26, Jablonec nad Nisou, 466 01 |
IČ | 727 42 879 |
Telefon/fax | 487 370 331, 777 739 428 |
skola@zsliberecka.cz | |
Adresa internetové stránky | www.zsliberecka.cz |
Právní forma | Příspěvková organizace |
Zařazení do sítě škol | 1. 1. 1995, změna k 1. 4. 2006 při zápisu do obchodního rejstříku, změna k 1. 9. 2007, změna k 1. 8. 2012 |
Název zřizovatele | Statutární město Jablonec nad Nisou |
Součásti školy | školní družina, školní jídelna |
IZO ředitelství | 600 078 540 |
Vedoucí a hospodářští pracovníci | Mgr. Martin Chytka – ředitel školy (od 1. 8. 2020) Mgr. Karolína Kopalová – zástupkyně ředitele, 1. st. (statutární zástupce od 1. 8. 2020) Mgr. Martin Pařízek –zástupce ředitele, 2. st. (od 1. 8. 2020) Jana Riedlová – vedoucí školní družiny Radka Roženská – vedoucí školní jídelny Bronislava Novotná Doležalová – hospodářka, personalistka Romana Červová – účetní |
Přehled hlavní činnosti školy (podle zřizovací listiny) | Vzdělávání a výchova žáků základní školy včetně poskytování služeb školní družiny a školní jídelny |
Počet tříd | 27 |
Počet žáků | 662 |
Školská rada | Zástupci rodičů: Bienová Lenka, Bedrníková Marcela Zástupci zřizovatele: Picko Baumannová Martina, Šípková Martina Zástupci školy: Niederlová Daniela, Pařízek Martin |
Školní vzdělávací program „Devět kroků do života“ |
Součásti školy
součásti školy | IZO | kapacita |
Základní škola | 102 565 040 | 700 žáků |
Školní družina | 116 300 205 | 210 dětí |
Školní jídelna ZŠ | 102 717 737 | 800 jídel |
Vzdělávací program školy
Vzdělávací program
Vzdělávací program | zařazené třídy |
ŠVP Devět kroků do života | 27 |
Učební plán školy
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (platný pro 1. – 9. ročník od 1. února 2021)
Vzdělávací oblasti | Vzdělávací obory | 1. stupeň | 2. stupeň |
1. – 5. ročník | 6. – 9. ročník odpovídající ročníky víceletých gymnázií a středních škol | ||
Minimální časová dotace | |||
Jazyk a jazyková komunikace | Český jazyk a literatura | 44 | 19 |
Cizí jazyk | 9 | 12 | |
Další cizí jazyk | – | 6 | |
Další cizí jazyk (jako VP) | – | – | |
Matematika a její aplikace | 24 | 20 | |
Informační a komunikační technologie | 1 | 3 | |
Člověk a jeho svět | Prvouka | 6 | – |
Vlastivěda | 4 | – | |
Přírodověda | 3 | – | |
Člověk a společnost | Dějepis | – | 8 |
Výchova k občanství | – | 3 | |
Etická výchova | – | 1 | |
Člověk a příroda | Fyzika | – | 8 |
Chemie | – | 4 | |
Přírodopis | – | 7 | |
Zeměpis | – | 7 | |
Umění a kultura | Hudební výchova | 5 | 4 |
Výtvarná výchova | 7 | 6 | |
Člověk a zdraví | Výchova ke zdraví | – | 2 |
Tělesná výchova | 10 | 8 | |
Člověk a svět práce | 5 | 3 | |
Disponibilní časová dotace – volitelný předmět | – | 1 | |
Celková časová dotace | 118 | 122 |
Zájmové kroužky
název kroužku | počet zařazených žáků |
Dramatický | 10 |
Žurnalistika | 12 |
Florbal – 1. stupeň | 12 |
Florbal – 2. stupeň | 10 |
Volejbal – smíšený | 14 |
Minivolejbal – 1. stupeň | 15 |
Pohybové hry | 15 |
Keramika – 1. třída | 12 |
Keramika – 3.–5. třída | 12 |
Hrajeme si s řečí | 21 |
Rolnička | 11 |
Zvoneček | 11 |
Šachy I 2.–5. třída | 14 |
Šachy II 6.–9. třída | 11 |
Švihadla – Rope skipping | 17 |
Technický kroužek I 3.–5. třída | 21 |
Tvořílek | 13 |
Hravá angličtina | 11 |
Hýbánky | 18 |
Kuchtík | 12 |
Šikulky | 13 |
Počet dělených hodin
1. stupeň | 2. stupeň | celkem | |
počet dělených hodin | 42 | 77 | 119 |
Personální údaje
Pedagogický sbor
odborná kvalifikace | splňuje kvalifikaci | nesplňuje kvalifikaci | celkem | % kvalifikovaných |
Učitel prvního stupně ZŠ | 24 | 2 | 26 | 92,3 |
Učitel druhého stupně ZŠ | 24 | 1 | 25 | 96,0 |
Vychovatel | 7 | 0 | 7 | 100 |
Asistent pedagoga | 16 (někteří současně i jiná pozice) | 0 | 16 | 100 |
Speciální pedagog | 1 | 0 | 1 | 100 |
celkem | 61 | 2 | 63 | 96,8 |
Aprobovanost výuky
1. stupeň
předmět | % |
Český jazyk | 100 |
Matematika | 100 |
Informatika | 0 |
Anglický jazyk | 100 |
Prvouka | 100 |
Přírodověda | 100 |
Vlastivěda | 100 |
Hudební výchova | 100 |
Výtvarná výchova | 100 |
Pracovní výchova | 100 |
Tělesná výchova | 100 |
2. stupeň
předmět | % |
Český jazyk | 100 |
Cizí jazyk | 90,7 |
Matematika | 100 |
Chemie | 100 |
Informatika | 11,1 |
Fyzika | 100 |
Přírodopis | 85,7 |
Zeměpis | 100 |
Dějepis | 100 |
Výchova k občanství | 0 |
Hudební výchova | 100 |
Výtvarná výchova | 83,3 |
Výchova ke zdraví | 0 |
Pracovní výchova | 0 |
Etická výchova | 100 |
Tělesná výchova | 100 |
Počty žáků
Počty žáků školy (k 30. 6. 2023)
Ročník | Celkový počet žáků v ročníku | z toho chlapců | Cizích státních příslušníků |
1. | 78 | 35 | 3 |
2. | 59 | 31 | 4 |
3. | 81 | 37 | 9 |
4. | 68 | 34 | 17 |
5. | 79 | 32 | 8 |
6. | 78 | 34 | 7 |
7. | 73 | 39 | 10 |
8. | 72 | 38 | 3 |
9. | 74 | 37 | 8 |
celkem | 662 | 317 | 69 |
Žáci přijatí do 1. ročníku základní školy
Počet prvních tříd | Počet zapisovaných dětí | Počet přijatých | Počet odkladů |
3 | 120 | 82 (nastoupilo 79) | 24 |
Žáci přijatí ke vzdělávání na střední školy
typ školy | počet přijatých žáků |
Osmileté gymnázium | 4 |
Šestileté gymnázium | 3 |
Čtyřleté gymnázium | 13 |
SŠ – maturitní obory | 40 |
SŠ – nematuritní obory | 21 |
konzervatoř | 1 |
Hodnocení žáků
Celkové hodnocení žáků
třída | vyznamenání | prospěl | neprospěl |
1. A | 23 | 2 | 0 |
1. B | 27 | 0 | 0 |
1. C | 25 | 1 | 0 |
2. A | 17 | 4 | 0 |
2. B | 16 | 5 | 0 |
2. C | 14 | 3 | 0 |
3. A | 19 | 9 | 0 |
3. B | 24 | 2 | 0 |
3. C | 16 | 11 | 0 |
4. A | 13 | 10 | 0 |
4. B | 13 | 10 | 0 |
4. C | 11 | 11 | 0 |
5. A | 10 | 17 | 0 |
5. B | 15 | 11 | 0 |
5. C | 13 | 13 | 0 |
celkem | 256 | 109 | 0 |
třída | vyznamenání | prospěl | neprospěl |
6. A | 10 | 16 | 0 |
6. B | 7 | 19 | 0 |
6. C | 13 | 11 | 2 |
7. A | 8 | 16 | 0 |
7. B | 5 | 19 | 0 |
7. C | 8 | 15 | 2 |
8. A | 12 | 13 | 0 |
8. B | 9 | 12 | 1 |
8. C | 11 | 14 | 0 |
9. A | 11 | 13 | 0 |
9. B | 9 | 14 | 0 |
9. C | 10 | 17 | 0 |
celkem | 113 | 179 | 5 |
Průměrný prospěch celé školy k 30. 6. 2023: 1,604
Výchovná opatření
k 30. 6. 2023 | počty |
pochvaly | 29 |
pochvaly ředitele školy | 0 |
napomenutí TU | 21 |
důtka třídního učitele | 20 |
důtka ředitele školy | 10 |
uspokojivé chování | 1 |
neuspokojivé chování | 0 |
Počet omluvených / neomluvených hodin za školní rok
Počet omluvených hodin | Průměr na žáka | Počet neomluvených hodin | Průměr na žáka | |
celkem | 83097 | 125,52 | 119 | 0,179 |
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami ve stupních PO
Stupeň PO (podpůrných opatření) | Počet žáků | Forma vzdělávání | Individuální vzdělávací plán |
I. | 16 | Žáci budou vzděláváni ve své kmenové třídě dle ŠVP s přihlédnutím k jejich specifickým vzdělávacím potřebám. | 0 |
II. | 46 | Žáci budou vzděláváni ve své kmenové třídě dle ŠVP s přihlédnutím k jejich specifickým vzdělávacím potřebám. | 4 |
III. | 19 | Žáci budou vzděláváni ve své kmenové třídě dle ŠVP s přihlédnutím k jejich specifickým vzdělávacím potřebám. | 19 |
IV. | 2 | Žák budou vzděláváni ve své kmenové třídě dle ŠVP s přihlédnutím k jejich specifickým vzdělávacím potřebám. | 1 |
V. | |||
Celkem | 83 | Žáci budou vzděláváni ve své kmenové třídě dle ŠVP s přihlédnutím k jejich specifickým vzdělávacím potřebám. | 24 |
Podmínky pro vzdělávání
Podmínky pro vzdělávání žáků s podpůrným opatřením | ano | částečně | ne |
Odstraňování architektonické bariéry a provedení potřebné změny úpravy interiéru školy a třídy. | X | ||
Uplatňování principu diferenciace a individualizace vzdělávacího procesu při organizaci činností, při stanovování obsahu, forem i metod výuky. | X | ||
Umožňování žákovi používat potřebné a dostupné kompenzační pomůcky, vhodné učebnice a učební pomůcky přizpůsobené jeho individuálním potřebám. | X | ||
Zohledňování druhu, stupně a míry postižení nebo znevýhodnění při hodnocení výsledků. | X | ||
Uplatňování zdravotního hlediska a respektování individuality a potřeby žáka. | X | ||
Podporování nadání a talentu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami vytvářením vhodné vzdělávací nabídky. | X | ||
Zkvalitňování připravenosti pedagogických pracovníků pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. | X | ||
Působení speciálního pedagoga ve škole, druhého pedagoga ve třídě, případně asistenta pedagoga v případě potřeby. | X | ||
Spolupráce s rodiči. | X | ||
Spolupráce s ostatními školami, které mají zkušenosti se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. | X |
Podmínky pro vzdělávání žáků mimořádně nadaných | ano | částečně | ne |
Individuální vzdělávací plány. | X | ||
Doplnění, rozšíření a prohloubení vzdělávacího obsahu. | X | ||
Zadávání specifických úkolů. | X | ||
Zapojení do samostatných a rozsáhlejších prací a projektů. | X | ||
Vnitřní diferenciace žáků v některých předmětech. | X | ||
Občasné (dočasné) vytváření skupin pro vybrané předměty s otevřenou možností volby na straně žáka. | X | ||
Účast ve výuce některých předmětů se staršími žáky. | X | ||
Účast v soutěžích, olympiádách. | X |
Závěry z průzkumu vztahů mezi žáky školy, klima tříd a školy
Klima tříd sledujeme po celý školní rok. Pokud se ve třídě objeví problém, metodik prevence spolu s třídním učitelem a výchovným poradcem situaci zmapuje, vyhodnotí a následně hledáme řešení celého problému. Vyšší pozornost bylo nutné věnovat třídám 8. B a 6. A.
Klima školy mapujeme zejména během tripartitních třídních schůzek, kdy mají třídní učitelé možnost mluvit jednotlivě s rodiči. Připomínky a podněty jsou následně projednávány.
Výchovné problémy řešené v tomto školním roce a doporučení pro další období
Výchovné problémy byly řešeny hlavně individuálně s jednotlivými žáky, nejčastěji porušování školního řádu, častá absence a nošení tabákových výrobků do školy.
S jedním žákem 7. ročníku proběhla případová konference – vysoká absence a selhávání ve vzdělávání. Během 2. pololetí došlo k mírnému zlepšení.
V tomto školním roce bude opět potřeba zaměřit se na časté, krátkodobé absence některých žáků a dále na vnášení návykových látek do školy – tabákové výrobky a energetické nápoje.
Hodnocení plnění ŠVP „Devět kroků do života“
Nově jsme vyučovali v 6. ročníku předmět Dílna čtení.
Pokračovalo sdílení nápadů a zkušeností z projektu Pomáháme školám k úspěchu, zvláště v oblasti aktivního čtenářství. Čtenářské dílny a lekce zapojujeme v hodinách jazyků pravidelně. Osvědčená metoda CLIL v němčině probíhá již ve 2., 3. a 4. ročníku, výstupem jsou sdílená „pohádková představení” pro spolužáky a rodiče. Diskutujeme o možnostech dalšího zatraktivnění němčiny ve škole. Ukrajinským žákům byla poskytována péče českého učitele a ukrajinské asistentky. Všichni žáci se zapojili do života ve svých kmenových třídách, splnili požadované výstupy a postoupili do dalšího ročníku. Osvědčilo se vzájemné dětské tlumočení a učení, žádný cizinec nebyl ve třídě sám. Pedagogové se seznámili s upraveným RVP ZV z roku 2021 (nová Informatika, digitální kompetence). Sledujeme dění kolem „velké“ revize RVP ZV. Intenzivně se vzděláváme v souvislosti s novou Informatikou a zapojováním digitální kompetence do výuky.
ŠVP byl splněn ve všech ročnících i třídách.
Počet úrazů
Počet záznamů v knize úrazů | 169 |
Z toho: Počet registrovaných úrazů | 4 |
Vyhodnocení úrazů
Místo úrazu | Počet úrazů |
V hodinách tělesné výchovy | 62 |
V ostatních vyučovacích předmětech | 12 |
Akce mimo školu | 18 |
Přestávky ve škole | 39 |
Školní družina a klub | 28 |
Ostatní | 10 |
Zájmové vzdělávání – školní družina
Oddělení | Počet žáků – pravidelná d. | Počet žáků – nepravidelná d. | Počet dětí s SVP |
1 | 30 | 1 | |
2 | 33 | 2 | |
3 | 30 | ||
4 | 30 | ||
5 | 30 | 1 | |
6 | 28 | ||
7 | 28 | 1 | |
Celkem | 209 | 5 |
Aktivity školní družiny v roce 2022/2023
Dýňobraní, Cesta za zvířátky, Karneval, Sobí závody, Velikonoční dílny, Vanda a Standa – MDD, Čarodějnice, Den Země
Kroužky: Kuchtík, Hýbánky, Tvořílek, Hravá AJ, Pohybové hry, Šikulky, Hrajeme si s řečí
Prevence sociálně patologických jevů
Prevence sociálně patologických jevů
Oblasti: | Komentář |
Vzdělávání | |
Školní metodik prevence (ŠMP) | Mgr. Patricie Mencová |
Pedagogičtí pracovníci školy | Mgr. Štěpánka Šípošová – výchovný poradce Mgr. Radomíra Mašková – speciální pedagog Mgr. Kateřina Kloučková – kariérový poradce |
Školní vzdělávací program | Devět kroků do života |
Etika a právní výchova | Mgr. P. Mencová (Ev), Mgr. K. Kloučková (VkO) |
Výchova ke zdravému životnímu stylu | Plněno v rámci VkO, EV, VkZ a dalších předmětů |
Preventivní výchova ve výuce jednotlivých předmětů | Plněno v rámci předmětů |
Formy a metody působení na žáky, které se zaměřují na osobnostní rozvoj a sociální chování | Výuka + doprovodné programy v rámci primární prevence, intervence, besedy, exkurze |
Organizace prevence | |
Minimální preventivní program | Plněno |
Využití volného času žáků | Ano, volnočasové aktivity v rámci školy – kroužky aj. |
Průběžné sledování podmínek a situace ve škole z hlediska rizik výskytu sociálně patologických jevů | Ano, plněno |
Uplatňování forem a metod umožňující včasné zachycení ohrožených dětí | Ano, např. formou dotazníků, rozhovor aj. |
Poradenská služba školního metodika prevence | Ano, zajišťuje Mgr. P. Mencová |
Poradenská služba výchovného poradce | Ano, zajišťuje Mgr. Š. Šípošová |
Zajištění poradenských služeb speciálních pracovišť a preventivních zařízení | Ano, spolupráce s PPP, neziskovými organizacemi, preventivními opatřeními |
Vybavení školy odbornými a metodickými materiály a dalšími pomůckami | Ano, plněno |
Školní řád (obsahuje zákaz nošení, držení, distribuci a zneužívání návykových látek v areálu školy a odpovídající sankce) | Ano, plněno |
Výskyt sociálně patologických jevů
Sociálně patologický jev | |
Drogová závislost | Ne |
Alkohol | Ne |
Kouření | Ano |
Kriminalita a delikvence | Ano |
Virtuální drogy (počítač, televize, video) | Ne |
Patologické hráčství (gambling) | Ne |
Záškoláctví | Ano |
Šikanování vč. kyberšikany | Ano |
Vandalismus | Ano |
Násilné chování | Ne |
Xenofobie | Ano |
Rasismus | Ano |
Přehled aktivit školy v rámci prevence a sociální výchovy
Září – harmonizační kurz 6. tříd
Říjen – Projekt Dospívání bez stresu (MPedu z. s.) pro 5. a 7. ročník
Program 5. ročník (věková skupiny žáků 9–11 let)
Blok I „Z housenky motýlem“ (2 hodiny)……………….18. 10.
Blok II „Na světě nejsi sám“ (2 hodiny)………………….14. 11.
Programy jsou zaměřené na zdravý fyzický, osobnostní a sociální rozvoj dětí.
Blok „Z housenky motýlem“ je zacílen na fyzické aspekty dospívání (změny, odlišnosti pohlaví, možná rizika a jejich prevence), cílem je snaha připravit tuto věkovou skupinu na přirozený přechod z dětství k dospělosti a následnou socializaci, na přirozený neuropsychický vývoj a případná rizika.
Blok „Na světě nejsi sám“ je zacílen na psychické aspekty dospívání (podpora zdravého sebevědomí, prevence sociálně-patologických jevů, vztahy ve třídě, v kolektivu), cílem je eliminovat nežádoucí vlivy působící na psychiku dětí, resp. ukázat metody komunikace, které by přispěly ke zlepšování třídního prostředí a zvyšování individuálního i kolektivního sebevědomí.
Program 7. ročník (věková skupiny žáků 11–13 let)
Blok I „Dospívám aneb život plný změn“ a „Na startu mužnosti“ (2 hodiny)……………….18. 10.
Blok II „Já a moje JÁ“ (2 hodiny) ………………….14. 11.
Programy jsou zaměřené na podporu tělesného a duševního zdraví s akcentem na možná rizika.
Blok „Dospívám aneb život plný změn“ a „Na startu mužnosti“ je zaměřen na fyzické změny v dospívání. Cílem je pomoci dívkám i chlapcům chápat změny, kterými v této fázi života procházejí, jako přirozenou součást dospívání a uvědomit si vlastní zodpovědnost za své zdraví (stavba a funkce pohlavních orgánů, ochrana reprodukčního zdraví, správné hygienické návyky, rizikové faktory).
Blok „Já a moje JÁ“ je zaměřen na psychický a sociální rozvoj v období dospívání. Cílem je přiblížit žákům mezinárodní koncept (SEL) – tedy sociální a emocionální vzdělávání, prostřednictvím kterého by mohli lépe porozumět vlastním emocím (strach, smutek, radost, hněv, láska…), dosáhnout svých cílů (rozvoj sebevědomí), projevovat empatii a navazovat pozitivní vztahy (eliminace šikany a psychopatologických jevů), přijímat zodpovědná rozhodnutí (rozvoj tolerance a morálky).
Listopad – prosinec: preventivní program pro 3. a 9. třídy
ACET
St 30. 11., pá 2. 12.
Kult krásného těla pro 9. tř. 2x
Kamarádem být, kamaráda mít pro 1. tř. 2x
Jsme tým, putování přes velehory pro 2. tř.2 x
Program 3. ročník
Jsme tým
3. A a 3. C – 30. 11. 2022
3. B – 2. 12. 2022
Interaktivní a zážitkový program s důrazem na objevení hodnoty spolupráce. Rozvoj empatie a prosociálnosti. Žáci dostanou příležitost reflektovat své chování a spolupracovat s ostatními na změně.
Pozor nebezpečí!
Interaktivní zážitkový program, během kterého si žáci vyzkouší, co dělat v nebezpečných situacích způsobených lidmi nebo přírodními katastrofami.
Kult krásného těla
Program 9. ročník – 2. 12. 2022
Prevence poruch přijmu potravy a sebepoškozování. Charakter vs. Image. Sebepřijetí.
Leden 2023
30. 1. 2023 – Karty Moje třída (Petr Šolc) – workshop P. Mencová pro 1. a 2. stupeň – seznámení s kartami a jejich využitím ve třídě – společná ukázka na jedné problémové třídě
26. 1. – 8. B – intervence etopeda P. Šolce
Březen – duben (květen) 2023
Plánované programy – ACET: 22. 3., 29. 3., 31. 3., 4. 4., 14. 4., 19. 4. 2023
Říkat ano, říkat ne ……………… 5. ABC
Závislosti ………………………….. 6. ABC + 8.C
Jak se nenechat podvést ………. 9. C
Netolismus ………………………… 9. B
Pozor nebezpečí!…………………. 3. ABC
Městská policie v Jbc. (M. Lejsek – zdarma)
přednáška pro 1. ročník – doprava, chodci a cyklisté (1 hodina)
přednáška pro 4. ročník – kyberšikana a počítačová kriminalita (2 hodiny)
přednáška pro 7. ročník – MP, tabákový zákon, doprava (2 hodiny)
Duben
Mínus na plus s Komenským – preventivní program pro 6.B (Křesťanská akademie mladých, z. s.)
Duben – červen – V síti – interaktivní promítání s besedou – pro 7. a 8. třídy
Květen–červen – 1. tř. (Harmonizačně výukový pobyt) a 2. tř. (Sportovně – přírodovědný pobyt)
Červen – Čtyřhodinový vzdělávací blok zaměřený na volbu povolání – 8. ABC
1. stupeň – Dětské dopravní hřiště v průběhu celého školního roku – 3. a 4. třídy
Další vzdělávání ŠMP :
- ukončení studia – červen 2023 – Studium k výkonu specializovaných činností
- DVPP: Nebezpečné výzvy
- DVPP: Moje třída – seminář zaměř. na práci s kartami
- DVPP: Agresivní žák
- DVPP: Dny třídních učitelů
Další vzdělávání pedagogických pracovníků
Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů
Druh studia | Pracovník |
Studium M, D | učitel – ukončeno 09/2022 |
Studium pro metodiky prevence | učitelka – studium ukončeno úspěšně 06/2023 |
Studium D, Ov | učitelka – ukončeno 01/2023 |
Další vzdělávání pedagogických pracovníků
Další vzdělávání pedagogických pracovníků bylo ve školním roce 2022–2023 realizováno v rozsahu požadovaném pedagogickými pracovníky s ohledem na finanční možnosti školy. Některá školení byla nabídnuta pro celý pedagogický sbor, využito z 35 %. Ostatních seminářů se celkem zúčastnilo 18 (tj. cca 27,75 %) pedagogických pracovníků (někteří i několika). Část programů byla realizována on-line.
DVPP – témata – zaměření seminářů
Název semináře | Zaměření – obsah |
Jak učit nadané žáky – workshop | Zaměření na poznání žáků |
„Spoluučící se“ skupina na podporu pedagogů, asistentů a vychovatelů pracujících s žáky s OMJ | Spolupráce a inspirace pedagogů, zapojení nových vyučovacích metod |
Karty – Moje třída | Legislativní povědomí pedagogů |
Kybernetická bezpečnost a prevence | Spolupráce a inspirace pedagogů, zapojení nových vyučovacích metod |
Revize RVP ZV – Startovací balíček – Práce s daty, základy informatiky – 2. stupeň | Úprava ŠVP podle aktuálních požadavků |
Hodnocení a klasifikace ukrajinských žáků na ZŠ | Spolupráce a inspirace pedagogů, zapojení nových vyučovacích metod |
Revize RVP ZV – Startovací balíček – Informační systémy pro 2. st. ZŠ | Úprava ŠVP podle aktuálních požadavků |
Elixír do škol – chemie – pokusy | Osobní rozvoj pedagogů |
Rozvoj informatického myšlení u žáků 2. stupně ZŠ – praktický kurz k nové informatice | Spolupráce a inspirace pedagogů, zapojení nových vyučovacích metod |
Learning Apps v hodině výchovy k občanství (praktické využití) – 2.st. ZŠ, krátký kurz pro rozvoj digitálních kompetencí | Osobní rozvoj pedagogů |
Jak budovat digitální kompetence v hodinách zeměpisu – 2.st. ZŠ, krátký kurz pro rozvoj digitálních kompetencí | Osobní rozvoj pedagogů |
Grafické cesty – výtvarná výchova – kurz | Osobní rozvoj pedagogů |
Učit moderní dějiny jinak? | Osobní rozvoj pedagogů |
Learning Apps v hodině výchovy k občanství (praktické využití) | Zapojení nových vyučovacích metod |
DIGI ROADSHOW | Osobní rozvoj pedagogů |
Hlasová výchova pro pedagogy | Spolupráce a inspirace pedagogů, zapojení nových vyučovacích metod |
Učíme s filmem | Osobní rozvoj pedagogů |
Smysluplné aktivity pro budování slovní zásoby | Spolupráce a inspirace pedagogů, zapojení nových vyučovacích metod |
Nakopněte svoji školu | Osobní rozvoj pedagogů |
Programování v jazyku Scratch pro pokročilé | Spolupráce a inspirace pedagogů, zapojení nových vyučovacích metod |
Naratologie v praxi | Osobní rozvoj pedagogů |
Kybernetická bezpečnost a prevence | Spolupráce a inspirace pedagogů, zapojení nových vyučovacích metod |
Hry ve výuce Aj na 1. st. | Spolupráce a inspirace pedagogů, zapojení nových vyučovacích metod |
Jak pracovat s emocemi dítěte na ZŠ | Zaměření na poznání žáků |
Digitální kompetence a čtenářské lekce – pro 1. st. ZŠ | Spolupráce a inspirace pedagogů, zapojení nových vyučovacích metod |
Praktické problémy pracovního práva ve školství | Legislativní povědomí pedagogů a vedení školy |
ICT na škole
Vybavení školy
K 30. červnu 2023 je na škole 276 zařízení, z toho:
- 1 počítačová učebna s 29 žákovskými terminály, které jsou připojeny k serveru sloužícímu jako učitelská stanice
- 1 počítačová učebna s 15 žákovskými a jednou učitelskou stanicí
- 16 stanic v učebnách 1. stupně
- 12 stanic na 2. stupni (třídy, odborné učebny)
- 2 stanice v jazykových učebnách
- 48 stanic v kabinetech a kancelářích
- 3 stanice v družině
- 1 stanice v samostatném oddělení družiny
- 1 stanice v hudebně
- 64 notebooků určených především k zapůjčení žákům při distanční výuce
- 15 notebooků určených k použití v tzv. „mobilní“ učebně
- 11 tabletů určených především k zapůjčení žákům při distanční výuce či k využití při výuce
- 17 tabletů s operačním systémem Windows 8.1, které mají k dispozici pedagogové k domácí přípravě
- 34 notebooků, které mají k dispozici vyučující k domácí přípravě a využití při vzdálené výuce
- 4 zařízení pro žáky s SVP
- 2 zařízení pro správu a chod počítačové sítě
- 33 počítačů v učebnách je připojeno k dataprojektoru, z toho pak 10 k interaktivní tabuli. Stanice pracují s operačním systémem Windows 10. Ve velké počítačové učebně je 29 stanic-terminálů, které jsou připojeny k serveru, který slouží jako učitelská stanice. Z této stanice může vyučující ovládat jednotlivé stanice, zobrazit na jednotlivé monitory stejný obraz, připojit se k libovolnému terminálu apod. Ve druhé počítačové učebně je 16 pracovních stanic – z toho 15 pro žáky a jedna stanice pro učitele typu All in one. Všechny počítačové stanice jsou připojeny k internetu. Všechny pavilony školy jsou pokryty wi-fi signálem.
Zhodnocení úrovně znalostí žáků z informatiky
Již třetím rokem probíhá zatím v pokusném režimu výuka informatiky podle nového RVP v 5., 6. a 7. ročníku. Přestože se žáci s digitálními technologiemi setkávají již mnohem dříve, příliš se tato skutečnost neprojevuje ve zlepšení dovedností žáků. Žáci totiž zařízení ovládají pouze uživatelsky, a to ještě pouze ve velmi omezené oblasti. Jako další problém se ukazuje používání klávesnice, neboť žáci jsou spíše zvyklí na dotyková zařízení, stejně tak používání myši. Pokud jde o nové trendy nové informatiky, tak zatím nelze relevantně hodnotit, zda to bude pro žáky přínosné a také zábavné. Jinak lze konstatovat, že přes všechna úskalí se používání a ovládání digitálních zařízení žáky posouvá dopředu a žáci se s technologiemi více sžívají.
Zhodnocení plnění základních úkolů ICT na škole
Díky finančnímu zdroji ze strany zřizovatele se stav ICT na naší škole v uplynulém školním roce opět o něco více zlepšil. Byla opět realizována výrazná investice do modernizace počítačových stanic, tentokrát do zařízení, která používají vyučující na druhém stupni, a to výměnou počítačů typu All in one za klasické desktopové stanice, u kterých došlo k výměně pevného disku za disk SSD a zvětšením operační paměti. Dále byly vyměněny tři nejstarší dataprojektory, čímž se opět zlepšily podmínky pro práci s ICT technologiemi ve třídách při výuce. Naprostou samozřejmostí je vedení elektronické evidence Bakaláři, vedení elektronických Třídních knih, na 2. stupni elektronická žákovská knížka, která byla zavedena i na prvním stupni, a to ve 3. až 5. ročníku. Vyučující nadále ještě ve větší míře využívají aplikace dostupné v infrastruktuře školy, a i další aplikace dostupné na internetu, jako jsou webové stránky zaměřené na jednotlivé předměty, materiály dostupné ke stahování a ve velkém používají nástroje Google Suite, jako je Učebna a Sdílené disky. Naprostým pozitivem je pak vzájemná spolupráce a sdílení informací mezi jednotlivými vyučujícími. Snahou vedení školy a zřizovatele je nadále každým rokem zlepšovat vybavení školy v oblasti ICT a udržovat jej, pokud možno na co největší úrovni.
Dále pak díky financování ze zdrojů EU v rámci projektu Národního plánu obnovy, bylo díky dotaci na tzv. Digitální propast pořízeno 34 notebooků, které jsou primárně určeny k zapůjčení žákům na domácí použití. Dále pak se tato zařízení využívají při výuce ve škole při různých předmětech.
Aktivity školy a prezentace školy na veřejnosti
Formy spolupráce
Formy spolupráce | Komentář |
Školská rada | Viz úvodní strana |
Spolek ERUDITUS | Eruditus poskytoval finanční dary účelově neurčené |
Třídní schůzky, konzultace pro rodiče, třídní schůzky – TRIPARTITA | 4x ro na konání tradičních schůzek měla vliv ochranná opatření vlády, setkání třídní učitel + žák + rodič se uskutečnit podařilo |
Školní zpravodaj | Školní expres (čtvrtletník – viz přílohy) |
Webové stránky | www.zsliberecka.cz |
Radniční zpravodaj | Informace o akcích školy |
Žákovská rada | 2 zástupci z 5. až 9. tříd – pravidelná setkání a jednání s ředitelem školy |
Aktivity školy
Akce pořádané v rámci vzdělávání v českém jazyce 2022 – 2023
1. pololetí
- Projekt s názvem Jak na to aneb Naučím tě, co umím. Tvorba a realizace tutoriálu včetně jeho veřejné prezentace, ve spolupráci s učiteli angličtiny rovněž v anglickém jazyce (říjen – listopad, 9. ročník)
- zájemci ze všech ročníků zapojeni do literární soutěže každoročně vyhlašované Městskou knihovnou v Jablonci (říjen)
- divadelní představení Nikola Šuhaj loupežník (Městské divadlo v Jablonci, 21. 10.; 8. + 9. ročník) + divadelní hra Povídky z jedné a druhé kapsy (K. Čapek); MD Jbc 15. 11.; 7. ročník
- čtení s prvňáčky (v rámci patronátu devátých tříd nad prvními)
- křest knihy bajek Exotovy bajky (autorka Ivana Němcová) přímo ve škole v rámci výuky literatury (školní knihovna – 24. 11., 9. ročník)
- olympiáda v českém jazyce – 8. a 9. ročník (školní kolo – prosinec)
2. pololetí
- Snění o budoucnosti – ve spolupráci s Muzeem skla a bižuterie v Jbc, tvůrčí psaní s regionální tematikou (leden/únor; 9. C)
- recitační soutěž (třídní a školní kola: březen – duben)
- výklad naživo – žáci devátých tříd vyučují a vedou hodiny ve 3. – 5. třídě napříč předměty (únor – březen)
- mediální výchova – online beseda Jeden svět na školách – 9. BC (únor)
- autorská divadelní hra – tvorba a realizace (celý 9. ročník; duben – červen, premiéra 22. 6.)
ZÁJMOVÉ KROUŽKY A AKTIVITY vedené vyučujícími českého jazyka:
- Dramatický kroužek: Účast v krajském kole přehlídky dětských divadelních souborů
- Novinářský kroužek: vydávání školního časopisu + pravidelné týdenní rozhlasové školní vysílání
- Knihovna: výpůjční doba každý den o velké přestávce
Akce pořádané v rámci vzdělávání v anglickém jazyce
- projektové hodiny – starší žáci učí mladší žáky
- půjčování upravené četby (různé úrovně) v kabinetu Aj
- realizace čtenářských dílen
- zapojení do pilotního projektu (Funpark I a Funpark II)
Akce pořádané v rámci vzdělávání v německém jazyce
I. stupeň
- Výuka NJ metodou CLIL – ve 2. ročníku v prvouce, ve 3. ročníku v prvouce, ve 4. ročníku ve vlastivědě
- Pohádky CLIL – v 2. pololetí nácvik pohádkových písniček – 21. 6. pohádkové odpoledne
- Konference Němčina jako vyučovací a kulturní jazyk 19. – 20. 10. 2022 Praha
- Spolupráce s partnerskými školami – 28. 11. – 2. 12. 2022 návštěva z Kaufbeuren
- Zajištění delegací z partnerských škol na oslavě 40. výročí školy
- Konference k podpoře výuky NJ v České republice 16. 5. 2023
II. stupeň
- příprava žáků na konverzační soutěž proběhla v 8. a 9. třídách. Soutěže proběhly ve školním a dále jen v okresním kole. Do okresního kola postoupila z 9. B Nikola Dědková. Umístila se na 5. místě.
- spolupráce s partnerskou školou Bautzen – jednání o tom, jak bude spolupráce nadále probíhat
- spolupráce s partnerskou školou Gustav Leutelt Schule Kaufbeuren-Neugablonz – 28. 11. – 2. 12. 2022 navštívili žáci se svými pedagogy naši školu. Společně jsme navštívili radnici, kamarádům ukázali naše město a podnikli výlet do Jizerek. Dále naši němečtí přátelé navštívili Liberec – IQlandii. Společně jsme sportovali a vyráběli náramky. V příštím školním roce 2023/2024 jsme naplánovali náš výjezd do Kaufbeurenu.
- projektové dny pro třídy 8. A a 8. C Pohraničí bez hranic – tvorba map – komunikace v Nj s překladatelem (3. – 5. 10. 2022 – 8. A; 10. – 12. 2022 – 8. C)
- dokončení projektu – hledání zajímavých míst po Jablonci podle GPS a komunikace s žáky žitavského gymnázia, návštěva Žitavy a spolupráce se žáky gymnázia Christian – Weiise Gymnasium (8. C – 22. – 23. 11); 8. A (29. -30. 11. 2022)
- 16. 5.2023 Konference k podpoře výuky NJ v České republice – Goethe Institut Praha (Polívková, Kahanová)
- projekt 9. ročníků – Den Weg beschreiben – Stadtorientierung
- účast na online semináři Hueber DVPP
Akce pořádané v rámci vzdělávání v matematice
- Matematická olympiáda
- Z5 + Z9 – školní kolo – 11- 01/2022; okresní kolo – 01/2023
- Z6 – Z8 – školní kolo – 11 – 03/2022; okresní kolo – 04/2023
- Pythagoriáda
- školní kolo – listopad 2022
- okresní kolo – prosinec 2022
- Matematický klokan – školní kolo – 22. 3. 2023
- Piškvorky – školní soutěž – třídní kola – probíhají celý školní rok, školní kolo – 21. 6. 2023
- MatematikUm – projekt IQlandie – Matematika jinak – pro vybrané žáky 9. tříd (Ti, kteří dělají přijímací zkoušky) – 25. 1. 2023
Akce pořádané v rámci ostatních naukových předmětů
- Přírodovědný klokan – školní kolo 19. 10. 2022
- školní kolo dějepisné a zeměpisné olympiády
- školní kolo zeměpisné olympiády pro 6. – 9. třídy (účast 30 dětí) / – 25. 1. 2023, 9 dětí postup do okresního kola ZO – 1 .3. 2023 Gymnázium Dr. Randy JBC, 1 dítě postup do krajského kola ZO – 29. 3. 2023 KÚ Liberec
- účast na zeměpisném projektu „Magický Senegal“- 5. 4. 2023
- návštěva Planetária a ostatních expozic v IQlandii v Liberci pro žáky 9. ročníků
- účast 3 soutěžních týmů v okresním kole Archimediády, tj. fyzikální olympiády pro 7. ročníky, kde se umístily: 5. místo – tým 7. C (Procházka Matěj, Horčičková Natálie Jana, Ta Duy Quang). 6. místo – tým 7. A (Grolmusová Bára, Foglová Alžběta, Boháčková Lenka). 16. místo – tým 7. B (Kysela David, Iantotyk Myroslava, Helligrová Marianna)
- Žáci 8. B a 8. C se zúčastnili mezinárodního šetření počítačové a informační gramotnosti ICILS
- dějepisně-literární exkurze do Prahy a Národního divadla pro žáky 9. ročníků
- záznam svědectví pamětníků – absolventské práce 9. ročníků
- workshop v Muzeu skla a bižuterie (31. 1., 9. C)
Akce pořádané v rámci vzdělávání předmětů výchovného zaměření
Návštěvy galerií a muzeí:
- 6. C – Schejbalova vila Jablonec n. N./ Galerie My – Vánoce s Vojtěchem Kubaštou (ilustrátor)
- 6. C, 8. A – Oblastní galerie Liberec – Lázně/ Pasta Oner (současný multimediální výtvarník) + procházka po Liberci – sochy ve veřejném prostoru
- 6. C – výstup na radniční věž Jablonec n. N.
Soutěže:
- 9. tř. – výtvarná soutěž v rámci Evropského dne jazyků s názvem „Kolik řečí znáš, tolikrát jsi člověkem“, ocenění pro Lili Šimkovou a Matěje Staffu, oba 9. A
- SPŠT Liberec – Oděv a textil – soutěžní kresba, téma: Hra, výběrové práce ze tříd II. stupně
- 6. B – akce TUL Liberec – umělecko-kartografická soutěž Dětská mapa světa (Téma: Mapa mého budoucího světa (A Map of My Future World).
- Projekt NAKAP – pro 7. BC, 8. A (SŠŘS Podhorská ul.)
- Technický kroužek (dílny, podpora technického vzdělávání pro I. i II. stupeň)
- Vánoční strom – 28. 11. 2022, příprava vánočních trhů, tradiční betlém p. J. Borny, výstava betlémů před ředitelnou
- Recyklace – plakáty k recyklaci baterií a drobných elektrospotřebičů
- Průběžná výzdoba školy a přáníčka pro seniory
- Oslavy 40. výročí otevření školy 1983/2023, 13. 5. 2023 – prezentace školy – logo celé akce, pozvánky, bannery, plakáty, kalendář pro rok 2023/24, výzdoba školy, příprava nejen výtvarných aktivit pro veřejnost – dílničky, otevření školních dílen s programem
- 27. akademie 9. roč. – žáci si vytvořili vlastní pozvánky a dekorace
- 26. 9. 2022 – Beseda s pracovnicí Úřadu práce Jablonec nad Nisou – 9. ročníky
- 14. 10. 2022 – EDUCA – veletrh vzdělávání – 9. ročníky
- 11. 1. 2023 – Prezidentské volby – 7. – 9. ročníky
- 27. + 28. 2. 2023 – Projektový den na SŠ řemesel a služeb Jablonec nad Nisou (exkurze v rámci zaměření na výběr střední školy a povolání) – 7. BC
- 28. 3. 2023 – Projektový den na SŠ řemesel a služeb Jablonec nad Nisou (exkurze v rámci zaměření na výběr střední školy a povolání) – 8. A
- 19. 4. 2023 – Živá knihovna povolání – 8. ročníky
- Do krajských kol se probojovala družstva a jednotlivci v těchto sportovních odvětvích a soutěžích: vybíjená, Atletický trojboj, atletický čtyřboj, volejbal, Štafetový pohár a aquatlon
- Škola byla pořadatelem krajského kola vybíjené
- Pokračuje partnerství s Českým volejbalovým svazem resp. oddílem TJ Bižuterie, kdy pravidelně pracujeme s více než 35 dětmi ve volejbalových kroužcích. Další kroužky se věnují florbalu a rope skipingu
- Uspořádali jsme Mikulášskou laťku (školní soutěž ve skoku vysokém). V únoru proběhl lyžařský kurz 7. ročníků
- Hudební sekce. Školní rok 2022/23 začal vystoupením zpěváků při slavnostním přivítání prvňáčků v atriu školy. Po ukončení protikoronavirových opatření mohli zájemci opět začít trénovat v pěveckých sborech Zvonečku pro 1. stupeň a Rolničce pro 2. stupeň. Začátkem listopadu proběhl výchovný koncert Hudba školám v tělocvičně postupně pro všechny ročníky na téma Filmové a muzikálové melodie. V prvním adventním týdnu oba pěvecké sbory tradičně zazpívaly při Rozsvěcení vánočního stromečku. Na jaře žáci prvního stupně zhlédli Hudební pohádku a Zvoneček měl připravený pěvecký program při setkání bývalých pedagogů naší školy. Největší akcí byly Oslavy 40 let školy, kde vystupovaly nejen sbory, ale i hudební skupina z řad žáků, sólisté zpěváci i instrumentalisti. Paní učitelky Hromadová a Antonínová dokonce zahrály čtyřručně Slovanské tance na klavír. Hodinu hudební výchovy v květnu také navštívily dvě pracovnice Školní inspekce. Měly možnost spatřit pestrost prováděných hudebních činností. V závěru školního roku se na školní akademii opět mimo jiné také prezentovali žáci s hudebními talenty.
Akce pořádané v rámci vzdělávání na 1. stupni
- Programy v Ekocentru (Podzim, Strom, Kvasinky kolem nás, Vánoce, Smysly, Včely)
- Fotografování 1. tříd
- Výukové programy na DDH
- Exkurze Praha 5. třídy
- Slavnost Slabikáře
- Abeceda peněz 4. třídy
- Vánoční strom
- Kurz bruslení 4. a 5. třídy
- Vánoční focení 1. stupeň
- Korálkové dílny
- Kryštofovo údolí – Muzeum hraček a betlémů
- Mikulášské kolečko – projektový den
- Vánoční Praha 4. třídy
- Screening 2. tříd
- Vánoční kino, kino na závěr školního roku – 1. stupeň
- Nominační závod prvňáčků – atletika
- Planetárium 5. třídy Liberec
- Plavecký výcvik 2. – 3. třídy
- Den otevřených dveří
- Projekt „Jaro“ 1. – 2. třídy
- Návštěva žáků z MŠ
- Velikonoční muzeum – dílničky
- Markétina dopravní výchova 1. – 3. třídy
- Ukliďme Česko, Den Země
- Mc Donald´s CUP
- Ukázkové hodiny 1. – 2. třídy
- Programy v knihovně (Beseda se spisovatelem p. Sodomkou, Já, knížka, Letem pohádkovým světem, Pasování na čtenáře)
- Preventivní programy (Z housenky motýlem, Na světě nejsi sám, Jsme tým, Pozor nebezpečí!, Říkat ano, říkat ne)
- Workshop – Sociální sítě a kyberšikana
- Workshop – Média a dezinformace
- Divadelní představení
- Tonda na cestách – projekt ke tříděnému odpadu
- BOTANICUS – Ostrá nad Labem 4. třídy
- Harmonizační výukový pobyt 1. třídy
- Sportovně přírodovědný pobyt 2. třídy
- Vybíjená, Štafetový pohár, Atletická trojboj, Miniházená
- Sportovní den 1. -2. třídy, 3. – 5. třídy
- Zdravá pětka
- Školní výlety
- Babylon 2. třídy
- Program ve Vikýři (Den zvířat)
- Hudební pořád – Hudba školám 1. stupeň
- Přednášky o houbách pro 3. – 5. tř.
- ADRA- sbírka hraček a her 1. stupeň
- Beseda s Tomášem Malinským (FK Jablonec)
Mimořádné aktivity
- 27. akademie – rozloučení 9. tříd (po letech opět v atriu školy a tento model se osvědčil)
- 13. 5. 2023 – oslava 40. výročí otevření školy za účast hostů z partnerských škol z Budyšína a Kaufbeuerenu a zástupců zřizovatele, pozvání přijala řada předchozích kolegů a mnoho bývalých žáků, akce hodnocena jako velmi zdařilá
Údaje o výsledcích inspekční činnosti ČŠI a dalších kontrolních orgánů
Ve školním roce 2022 – 2023 proběhly ve škole kontroly 4 oprávněných orgánů.
- Kontrola HZS Libereckého kraje – říjen 2022, bez závad
- Kontrola Krajského úřadu Libereckého kraje – únor 2023, malé pochybení v čerpání přidělené dotace bylo vysvětleno a penále za porušení rozpočtové kázně bylo sníženo na minimum
- Kontrola ČŠI – květen 2023, jediný „problém“ – využívat formativní hodnocení a sebehodnocení žáky
- Kontrola zřizovatele – červen 2023, bez závad
Kontroly na škole uskutečněné jinými subjekty
Proběhla standardní prověrka BOZP a PO.
Materiálně – technické podmínky vzdělávání
Materiálně – technické podmínky vzdělávání
Budovy, učebny, herny a další místnosti a jejich estetická úroveň
Škola disponuje 32 učebnami, 27 z nich jsou současně kmenové třídy. Některé třídy 1. stupně jsou současně i hernami školní družiny. Všechny třídy se průběžně modernizují nebo alespoň nově vybavují (lino, nábytek,…). Přes letní prázdniny v roce 2023 bylo položeno nové lino v poslední neopravené učebně 1. stupně.
Odborné pracovny, knihovny, studovny, multimediální učebny
Víceúčelový prostor „Terasa“ je využíván jako další knihovna (čítárna) školy a místo k aktivnímu odpočinku bez mobilů, tabletů atd. Bývalá přípravna dílen je dále využívána jako keramická dílna.
Odpočinkový areál, zahrady, hřiště, jídelna
Škola je umístěna v rozsáhlém lesoparku. Hřiště by po 40 letech byla potřeba rekonstruovat. V areálu školy v atriu mezi pavilony byl upraven prostor v rámci projektu „Lepší místo pro žáky školy“. Tato úprava zlepšila využití tohoto prostoru žáky v době přestávek. Pro odpočinek byly upraveny i některé části chodeb a vstupních prostor jako tzv. relaxační zóny především jako místo, kde by žáci mohli bezpečně a příjemně strávit přestávku mezi dopoledním a odpoledním vyučováním. V atriu školy bylo opět obnoveno pódium. Ukázalo se jako nutné pro pořádání některých akcí školy. Vybudování pódia bylo nutnou podmínkou při realizaci akademie v prostorách atria školy.
Vybavení učebními pomůckami, hračkami, stavebnicemi, hudebními nástroji, sportovním nářadím apod.
Školní pomůcky se obnovují podle finančních možností ve vazbě na ONIV.
Vybavení kabinetů, laboratoří a učeben pomůckami
Doplňováno podle požadavků vyučujících a výše přidělených ONIV.
Údaje o školou předložených a realizovaných projektech financovaných z cizích zdrojů
Zahájení | Název | Datum ukončení | Kč |
1. 9. 2022 | Česko-německý fond budoucnosti | 31. 12. 2022 | 6 615,- Kč |
1. 9. 2022 | „Pomáháme školám k úspěchu“ | 30. 6. 2023 | 129 000,- Kč |
1. 9. 2022 | Šablony IV | 30. 6. 2023 | 958 240,-Kč |
14. 7. 2023 | Investiční dotace MMJN – konvektomat | 290 000,- Kč | |
1. 1. 2023 | Women for Women (Obědy pro děti) | 30. 6. 2023 | 59 999,- Kč |
20. 4. 2023 | Nadace Preciosa – 40. výročí školy (kalendáře) | 10 000,- Kč | |
15. 5. 2023 | Navýšený příspěvek MMJN k 40. výročí školy | 40 000,- Kč | |
29. 12. 2022 | B-IMPRO s. r. o. – 40. výročí školy | 10 000,- Kč |
Spolupráce školy s odborovou organizací
Spolupráce s odborovou organizací při plnění úkolů ve vzdělávání byla ve školním roce 2022–2023 na velmi dobré úrovni a v tomto období se nevyskytly žádné zásadní problémy. Základním dokumentem pro spolupráci byla kolektivní smlouva a vzájemná setkání ředitele školy a předsedkyně odborové organizace. Zástupkyně odborů byla průběžně informována o stavu mzdových prostředků, vývoji rozpočtu na kalendářní rok a o dalších skutečnostech v souladu se zákoníkem práce (BOZP apod.).
Základní údaje o hospodaření školy za rok 2022
Zpracoval: Mgr. Martin Chytka
Datum: 12.10. 2023